Острівський НВК "ЗШ І-ІІІ ступенів - дитячий садок"

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [292]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Поради батькам, які прагнуть розвивати здібності своїх дітей
  1. Не стримуйте розкриття потенціальних можливостей психіки.
  2. Уникайте однобокості в навчанні та вихованні.
  3. Не позбавляйте дитини ігор, забав, казок, створювати умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності.
  4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе та оточуючих), оскільки людина, енергія якої пригнічена загальними проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.
  5. Залишайте дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами. Пам'ятайте: «Якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас».
  6. Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до невдач. Уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.
  7. Будьте терплячими до ідей, поважайте допитливість, запитання дитини. Відповідайте на всі запитання, навіть, якщо вони, на ваш погляд, виходять за рамки дозволеного.
  8. Навчати слід не того, що може сама дитина, а того, що вона опановує за допомогою дорослого, показу, підказки.

Закони розумно організованого сімейного виховання школярів
  1. Пам'ятайте, що навчання – один із найскладніших видів праці, а розумові сили й здібності дітей не однакові.
  2. Не можна вимагати від учня неможливого. Важливо визначити, на що він здатен у даний час навчальної діяльності, як розвивати його розумові здібності.
  3. Навчання не сприяє розвитку учня, якщо воно вимагає від нього механічної роботи, зазубрювання, а не напруження розумових сил, пізнавальної активності, мислення та дії.
  4. Найпростіший метод виховання, що не вимагає ні часу, ні розуму – побити дитину й й цим озлобити її чи зламати. Виключайте опіку, крик, насилля й командно-наказовий тон. Вони викликають протидію дітей, психічні травми, придушують бажання та інтерес, примушують шукати порятунок в обмані.
  5. Розвивайте цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу й самостійність дитини в навчанні та в усіх її справах.
  6. Пам'ятайте, що згідно з науково обґрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учень першого класу має працювати не більше однієї години, 2-го класу – 1,5 години, 3-4 класів – до 2-х годин, 5-6 класів – до 2,5 години, 7 класу – 3-х годин, 8-11 класу – 4-х годин.
  7. Привчайте дітей користуватися годинником і не дозволяйте сидіти над виконанням домашнього завдання більше встановленого часу.
  8. Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримає за виконану роботу не таку оцінку, як вам би хотілося. По-перше, оцінка має виховну роль, а по-друге, це не остання робота й не остання оцінка.
  9. Дайте дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити індивідуальну стежку в розумовій праці.
  10. Перевіряйте виконані дітьми домашні завдання, особливо на першому етапі навчання.
  11. Здоров'я дитини – крихка кришталева куля, а тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя й середовище. Організуйте правильний режим життя, харчування й відпочинку дітей.
  12. Обов'язково помічайте й заохочуйте навіть мало помітні успіхи дітей у навчанні й поведінці, використовуючи для цього слова похвали, поцілунки й різні види морального заохочення.
  13. Батько і мати – найкращі вихователі, вони повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді, коли немає вдома.

    Пам'ятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім'ї, працьовитість, духовне багатство й моральна чистота матері та батька.

    Майбутнє належить тільки дітям ! Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей були прекрасними.

    Любові та взаєморозуміння, успіхів і щастя вам і вашим дітям!


Поради психолога батькам першокласника

  1. Найголовніше, що ви можете подарувати своїй дитині, - це вашу увагу.

    Вислуховуйте його розповіді про школу, задавайте уточнюючі питання. І пам'ятайте: те, що здається вам не дуже важливим, для вашого сина чи дочки може виявитися найбільш хвилюючим подією за весь день!
  2. Ваше позитивне ставлення до школи і вчителя спростить дитині період адаптації.

    Запитайте будь-якого знайомого першокласника, яка в нього вчителька. У відповідь ви, швидше за все, почуєте, що вона найкраща, найкрасивіша, найдобріша, сама ... У перші місяці в школі вчителька затьмарює і маму, і тата. Мудрим вчинком буде підтримати цю «закоханість» дитини і не ревнувати. Співпрацюйте з вчителями вашої дитини, пропонуйте допомогу, проявляйте активність.
  3. Ваше спокійне ставлення до шкільних турбот і шкільного життя дуже допоможе дитині.

    Бачачи батьків спокійними і впевненими, дитина відчує, що боятися школи просто не потрібно.
  4. Допоможіть дитині встановити відносини з однолітками і відчувати себе впевнено.

    Особливо ваша допомога знадобиться, якщо дитина не ходила до школи в дитячий сад. В цьому випадку вона не звикла до того, що увага дорослих розподіляється відразу між декількома дітьми. Хваліть дитину за товариськість, радійте вголос його новим шкільним знайомствам. Поговоріть з ним про правила спілкування зі своїми ровесниками, допоможіть стати вашій дитині цікавим іншим.
  5. Допоможіть дитині звикнути до нового режиму життя.

    Дитина звикає до школи не тільки психологічно, а й фізично. Багато дітей в першому класі вперше стикаються з необхідністю вставати в один і той же час з ранку. Протягом 3-6 годин шкільного дня дитина активно вчиться. У шість-сім років таке навантаження дорівнює напруженого робочого дня дорослої людини. Якщо до цього ви не дотримувалися режиму дня, то постарайтеся м'яко ввести його.
  6. Мудре ставлення батьків до шкільних успіхів виключить третину можливих неприємностей дитини.

    Багато мам і тата так хочуть пишатися своїми дітьми і так турбуються про їх відмітках, що перетворюють дитину в додаток до шкільного щоденника. Шкільні успіхи, безумовно, важливі. Але це не все життя вашої дитини.

Рекомендації батькам з успішної адаптації п'ятикласників до нових умов навчання

Будь - які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до  шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

  1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
  2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
  5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
  7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
  9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
  10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
  11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
  12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
  13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
  14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
  15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.


Тест "Чи хороші ми батьки?"

Перша цифра після кожного запитання – "так", друга – "ні", третя – "іноді".

1. Чи дає Вам підстави для хвилювання стан здоров'я та фізичний розвиток вашої дитини? (0, 4, 2)

 2. Треба чи ні давати дітям гроші на "кишенькові витрати"  залежно від їхніх потреб?(4, 0, 2).

 3. Чи дозволяєте ви дитині допомагати Вам по господарству, хай навіть ця допомога незначна?(4, 0,3)

 4. Чи вважаєте Ви, що незначна брехня з боку дитини припустима? (0, 4,2)

 5. Чи має Ваша дитина шанси переконати Вас у суперечці? (5, 0,3)

 6. Чи можуть Ваші діти мати від Вас секрети? (3, 0, 2)

 7 Чи засуджуєте Ви суворість у вихованні дітей? (5,0,0)

 8. Чи легко Ви налагоджуєте контакти з приятелями Вашої дитини? (4, 0, 2)

 9. Чи просите Ви пробачення в дитини, якщо несправедливо її покарали? (5,0, 3)

 10. Чи систематично Ви цікавитеся навчанням дитини у школі? (4,0,1)

 11. Чи дотримуєтесь Ви у вихованні дітей традицій Вашого роду й народу? (4, 0,1)

 12. Чи формуєте Ви у своєї дитини почуття національної свідомості, честі й гідності? (5,0,0)

 

Результати тесту

    Полічіть бали. Якщо загальна сума балів становитиме 50 – Ви ідеальні батьки, такі ідеальні, що можна замислитись, чи на всі запитання Ви відповіли щиро;

 35-45 – Ви дуже любите дитину, відчуваєте всю важливість своїх обов'язків перед нею;

 30-34 – загалом, Ви непогані батьки, хоча часом і припускаєтесь помилок, які "підривають" Ваш авторитет перед дитиною;

 25-29 – на жаль, у багатьох ситуаціях Ви недосконалі вихователі, а діти, мабуть, не почуваються з Вами досить добре;

 20-24 – Ви зовсім непослідовні у вчинках, надто часто робите те, чого не варто робити ніколи, а діти не знають, коли і чому вони можуть на Вас покластися;

 19 і менше – маємо надію, що такої суми не набрав ніхто, бо в цьому разі можна лише поспівчувати Вашій дитині.

 



Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2021
Створити безкоштовний сайт на uCoz